بازی پارسیان - خرید

سایت جهت درج انواع مطالب و انتقال پیج رنک ساخته شده است

بازی پارسیان - خرید

سایت جهت درج انواع مطالب و انتقال پیج رنک ساخته شده است

شناور خورشیدی

شناور خورشیدی

شناور خورشیدی اولین شناور مسافربری- تجاری در جهان است که با انرژی باد، خورشید یا هر دوی آنها که از انرژی های پاک هستند و سبب کاهش گازهای گلخانه ای می شوند، کار می کند. این شناور دارای 21 متر طول 100 صندلی است و هم اکنون در سیدنی به صورتی تجاری ار آن استفاده می شود.

a

شناور خورشیدی، حاصل سه سال تحقیق و بررسی است و سازندگان آن در صددند تا آن را پیشرفته تر سازند زیرا معتقدند جهان باید به سمتی پیش برود که دیگر مجبور به استفاده از سوخت های فسیلی غیر قابل بازیافت نباشد.نمونۀ اولیه ساخته این شناور، دارای ضریب اطمینان بالا، سرعت مناسب، کارآیی بالا و قابل اطمینان در تغییر سریع استفاده از یک نوع انرژی به نوع دیگر می باشد، به علاوه ویژگی منحصر به فرد آن، هشت بال آیرودینامیکی خورشیدی است که روی سقف نصب شده اند.

هنگامی که بال ها به صورت قائم بایستند، شناور خورشیدی مانند کشتی های دیگر حرکت می کند اما با زاویه دار کردن آن ها می توان از انرژی خورشیدی به تنهایی استفاده کرد. در روزهایی که بادی نمی وزد و نمی توان از انرژی خورشیدی استفاده کرد، شناور می تواند انرژی مورد نیاز خود را از باتری یا از سوخت مایع فسیلی تامین کند.

هر شناور خورشیدی علاوه بر کم کردن سر و صدا و آلودگی ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی، سالانه به میزان 250 هزار لیتر مصرف سوخت فسیلی را کاهش می دهد که این مقدار معادل تولید 670 تن گاز گلخانه ای می باشد.

هزینه ساخت این شناور 20 درصد بیشتر از شناورهای تجاری مشابه است.شرکت سازنده درصدد است تا در طول 10سال آینده با استفاده از فناوری های جدید این تفاوت قیمت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد اما با وجود استفادۀ روز افزون از این کشتی ها، انتظار می رود که در 5 سال آینده این امر تحقق یابد.

شرکت سازنده مطمئن است که این فناوری به زودی در سراسر جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و طی سالهای نه چندان دور فناوری مذکور کاربردی ورای استفادۀ در یایی خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد