بازی پارسیان - خرید

سایت جهت درج انواع مطالب و انتقال پیج رنک ساخته شده است

بازی پارسیان - خرید

سایت جهت درج انواع مطالب و انتقال پیج رنک ساخته شده است

"جی میل" مجهز به دسترسی IMAP شد

کمپانی گوگل بتازگی پشتیبانی از دسترسی IMAP را برای کاربران نرم افزارهایی همچون Outlook, Thunderbird و یا دستگاه "آی فون" به سرویس ایمیل "جی میل" اضافه کرد.
بر طبق گفته گوگل از این پس کاربران هیچ محدودیت دسترسی به سرویس Gmail نخواهند داشت. پیش از این نیز کاربران می توانستند از طریق پروتکل مشابه POP ایمیل های خود را توسط نرم افزارهای مدیریت ایمیل دریافت نمایند. اما پشتیبانی از دسترسی IMAP راه کارهای دسترسی به "جیمیل" را کاملتر نمود.
گوگل ارائه پشتیبانی از IMAP را بطور رسمی در بخش 'تجهیزات جدید'جی میل اعلام کرده است اما علاوه بر این گفته شده است که امکان عدم دسترسی برخی از کاربران به این قابلیت وجود دارد که تا چند روز آینده این اشکال نیز برطرف می شود.
اهمیت IMAP چیست؟ به دلیل آنکه IMAP یک پروتکل دو طرفه ایمیل است، نرم افزارهای میزبان پیغام های رسیده خواهند توانست که با یکدیگر تعامل مستمر داشته باشند. بطوریکه اتفاقات رخ داده در صندوق ایمیل شما بر روی تمامی نرم افزارهای میزبان دریافت پیغام، می تواند مشاهده شود(شامل شناسایی آنکه کدام پیغام پیش تر خوانده شده است).
گفتنی است که بدلیل تفاوت های رابط کاربری درونی سرویس Gmail با عمده نرم افزارهای میزبانی ایمیل، نظیر استفاده گوگل از "بر چسب ها" و پشتیبانی متفاوت دیگر نرم افزارها از "فولدرها" این امکان وجود دارد که تعداد زیادی از کاربران با استفاده از نرم افزارهای کنونی و اتصال به "جی میل" از این قابلیت بهره لازم را نبرند.
کارشناسان از سوی دیگر استفاده از ابزار Google Gears را برای ساخت محیط آفلاین "جی میل" پیشنهاد کرده اند.
اما اهمیت قابل توجه راه اندازی دسترسی IMAP در جیمیل بیشتر متوجه گوشی تلفن همراه آی فون خواهد بود. حتی گوگل نیز رسما پشتیبانی از IMAP را مرتبط با دستگاه "آیفون" دانسته است. زیرا پس از این کاربران دستگاه iPhone می توانند علاوه بر استفاده از آدرس اینترنتی http://gmail.com برای دسترسی به صندوق ایمیل خود، از دسترسی IMAP نیز استفاده کنند که تعامل دو طرفه با رابط کاربری درونی جی میل نیز بر قرار می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد