بازی پارسیان - خرید

سایت جهت درج انواع مطالب و انتقال پیج رنک ساخته شده است

بازی پارسیان - خرید

سایت جهت درج انواع مطالب و انتقال پیج رنک ساخته شده است

نمرات بازی Tony Hawk Pro Skater 5 را اینجا مشاهده کنید

tony_hawk_pro_skater_5-4-600x337 (1)

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار نمرات بازی Tony Hawk Pro Skater 5 منتشر شدند که به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند برای این سری مناسب باشد. این که بازی در تاریخ بیستونهم سپتامبر توسط شرکت معروف اکتیویژن به انتشار رسیده است به نظر می‌رسد که نمی‌تواند طرفداران این سری را راضی کند. همان‌طور که نمرات منتشر شده را مشاهده می‌کنید، نمرات بسیار پایینی را به‌دست آورده است که تاکنون میانگین نمرات آن با انتشار پنج نقد 48 شده است.

Game Informer: 65
Destructoid: 50
USgamer: 50
Official Xbox Magazine UK: 30
Arcade Sushi: 20
نمرات منتشر شده مربوط به نسخه اکس‌باکس وان هستند.

ساخت بازی براساس فیلم The Martian برای ساعت اپل و تلفن‌های هوشمند

martian

«The Martian» یکی دیگر از ساخته‌های هالیوود است که پایش به دنیای بازی باز می‌شود، بر اساس فیلم و البته کتابی که داستان اولیه را رقم زده یک بازی متنی برای تلفن‌های همراه و ساعت اپل عرضه خواهد شد. در بازی داستان مارک واتنی فضانوردی دور افتاده از زمین روایت می‌شود و شما رابط آقای واتنی با سازمان ناسا هستید یعنی پیام‌ها و دستورات لازم را از طریق متن پیام‌هایتان به او منتقل می‌کنید تا تصمیمات درستی بگیرد و جان سالم به در برد.

انتخاب‌های شما در جریان بازی و نحوه‌ی پایان آن کاملا موثرند و حتی با کمی پیشرفت امکان استخدام گروهی از متخصصین را دارید که برای هر موقعیت به شما اطلاعات دهند تا بتوانید تصمیم عاقلانه تری بگیرید. فعلا اطلاعات بیشتری از بازی The Martian منتشر نشده اما احتمالا دارندگان ساعت اپل از اینکه بتوانند بین پیام‌های روزانه یشان با یک فضانورد هم گپ بزنند استقبال خواهند کرد.

«ناتی‌داگ» چگونه بازی‌هایش را می‌سازد؟

maxresdefault

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که استودیوی «ناتی‌داگ» چگونه بازی‌هایش را می‌سازد یا اینکه آن‌ها در پروسه‌ی ساخت بازی‌شان به چه شکل عمل می‌کنند. پیرو همین موضوع، آرنی مِیر طی یک رویداد زنده پیرامون این موضوع صحبت‌های جالبی کرده که در زیر می‌توانید بخوانید.

او توضیح می‌دهد که آن‌ها در مرحله‌ی «پیش‌تولید» یک بازی، طراحان و برنامه‌نویس‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و اول درباره‌ی این فکر می‌کنند که چگونه بازی‌ای می‌خواهند بسازند. طراحان در اینجا به ایجاد «طرح‌های مفهومی» سطح بالا مشغول می‌شوند و برنامه‌نویس‌ها هم به پردازش ایده‌های اولیه‌شان. نویسندگان نیز طبق معمول عهده‌دار ایجاد نمایشنامه‌ی بازی هستند. او در ادامه می‌گوید: «چیزی که برای ما خیلی بزرگ است، این است که ساخت بخش‌های مرتبط به گیم‌پلی را در همزمان با خلق داستان به جلو ببریم.»

آرنی مِیر اذعان دارد که بعضی بازی‌ها اول داستانشان ساخته می‌شود و سپس گیم‌پلی. البته عکس این موضوع هم وجود دارد ولی ناتی‌داگ کار ساخت این دو را همزمان انجام می‌دهد. او می‌افزاید: «طی ساخت پروسه‌ی یک بازی، طراحان اول باید فکر کنند که چه‌چیز دیوانه‌کننده‌ای می‌خواهند بسازند. اینجاست که بقیه‌ی عوامل تیم با ساخت ابزار مورد نیاز و چیزهای مربوط به آن وارد کار شده تا انجام ایده‌ها و افکار سازندگان را محقق کنند و ما بخش بزرگ کارمان بر همین پایه است. سپس وارد مرحله‌ی «آلفا» می‌شویم که از دیدگاه ما یعنی این بازی از اول تا آخر کار بدون مشکل قابل اجراست. حالا در این قسمت بهتر می‌دانیم که باید چه‌کار کنیم؛ حتی اگر محیط زیست و بقیه‌ی بخش‌های بازی از سطح پایینی برخوردار باشند. اکنون به مرحله‌ی «بتا» می‌رسیم؛ مرحله‌ای که می‌دانیم هر چه که می‌ساختیم در بازی باشد، در بازی قرار دارد. کار ساخت تقریباً در اینجا به پایان رسیده است و بسیاری از باگ‌ها و مشکلات فنی رفع شده‌اند. ما طی تمامی این مدت هم در کنار بقیه‌ی چیزها، به‌سراغ کپچر کردن و قرارگیری میان‌پرده‌ها می‌رویم.»