در بازی «استار وارز بتلفرانت» شما تنها میتوانید موارد درون بازی را با پولی که از ماموریتهای آن به دست آوردهاید تهیه کنید و خرج کردن اسکناسهایتان در این بازی جایی ندارد.
DICE اعلام کرده است که هیچگونه
برنامهای برای ایجاد امکان خرید پول درون بازی ندارند و در این راستا آقای
«نیکلاس فگرایوس»، طراح بازی اینگونه پاسخ داده است:
«سیستم تجارت بازی به نحوه بازی کردن شما بستگی دارد، شما میتوانید با به
انجام رساندن ماموریتها اعتبار به دست بیاورید و با آن موراد درون بازی را
تهیه کنید.»
آقای فگرایوس همچنین اعلام کرد که دو نوع اعتبار درون بازی وجود دارد و
هر دو به عنوان پاداش برای حرکتهای مختلف به گیمرها داده میشود:
«شما میتوانید با انجام اعمالی امتیاز به دست آورید و آن امتیازها برای
شما اعتبار در پی خواهند داشت، هر چه بیشتر کار انجام دهید به همان میزان
امتیاز بیشتر دریافت خواهید کرد؛ علاوه بر این موارد چالشهایی دورن بازی
وجود دارند که با انجامشان اعتبار به دست میآورید.»
تریلری جدید از آخرین نید فور اسپیدی که قرار است عطش سرعتمان را بخواباند منتشر شده که شخصی سازیهای قابل اعمال روی ماشینتان را نمایش میدهد. طبق یک رسم کهنه و تکراری باید بگوییم: علاوه بر تغییرات ظاهری ماشین قادرید تک تک اجزای داخلی را هم طبق میلتان ارتقا دهید.
جملهای که برای هر نسخهی بازی میشنویم و خب خیلی هم خوب است ولی کمتر میتوان به چشم یک شاخصهی عجیب و غریب به آن نگاه کرد. خلاصه از موتور تا سیستم سوخت و خنک کنندهها بگیرید تا رنگ و برچسبهای روی ماشین، همه در نید فور اسپید قابل شخصی سازیاند.
وقتی اولین شماره از یک محصول فرهنگی میترکاند، انتظارات از قسمتهای بعدی در راستای آن میچسبند به سقف! حالا میخواهد این محصول یک فیلم باشد، موسیقی باشد یا یک بازی رایانهای. قسمت اول از مجموعهی «قصههایی از سرزمینهای مرزی» (Tales From The Borderlands) استودیوی تلتیل هم بهقدری عالی و کمنقص بود که حجت را برهمهمان تمام کرد. همین مهم باعث شد قسمتهای بعدی بازی با وجود اینکه عالی و استاندارد بودند با استاندارد چسبیده به سقف قسمت اول مقایسه شوند و این طور بهنظر بیاید که نقصان و کاستی مهمی وجود دارد. در حالی که چنین نبود و دو قسمت بعدی بازی هم در حد و اندازهی بازیهای سریالی تلتیل عرض اندام کرده بودند. ولی قضیه در مورد قسمت چهارم بازی کمی تا قسمتی فرق میکند و بازی، توقعات را برآورده نکرده است. اصلا دلیل این تاخیر طولانی بنده برای نوشتن دربارهی این قسمت هم همین بود و قصد نداشتم چیزی در مورد قسمت چهارم که «نقشهی فرار براوو» (Escape Plan Bravo) نام دارد بنویسم و میخواستم همه چیز را موکول کنم به قسمت پایانی و یک جمعبندی نهایی. ولی راستش را بخواهید دلم نیامد! قسمت چهارم بازی با اینکه به هیچ عنوان در حد و اندازهی سه قسمت قبلی نیست ولی به هر روی استانداردهای قصهگویی، شخصیتپردازی و روایت قصه را رعایت کرده است.