بازی پارسیان - خرید

سایت جهت درج انواع مطالب و انتقال پیج رنک ساخته شده است

بازی پارسیان - خرید

سایت جهت درج انواع مطالب و انتقال پیج رنک ساخته شده است

معرفی ۴ روش برای ارسال SMS رایگان به موبایل ها

این مطلب سعی می کند مروری داشته باشد بر معروفترین سرویس های ارسال SMS تحت وب، البته استفاده از چنین سرویس هایی تنها راه ممکن نیست. از طریق نصب IM Cilent ها و یا تنظیم ایمیل هم می توان با دستگاه موبایل مورد نظر ارتباط برقرار کرد. ولی مشکل اینجاست که خیلی ها روی موبایل هایشان اشتراک اینترنت ندارند یا تنها افراد معدودی هستند که روی موبایل هایشان از IM Client ها استفاده می کنند.>>>



با شرایط موجود مقرون به صرفه ترین روش همچنان استفاده از سرویس های ارسال SMS تحت وب خواهد بود. البته باید توجه کرد که عملکرد این سرویس ها هیچ گاه ۱۰۰ درصدی نیست و در برخی موارد با مشکل روبرو می شوند که به نظر می آید این مشکلات جزو ذات طبیعی چنین سرویس هایی هستند.


ذکر یک نکته دیگر هم قبل از معرفی سرویس ها به نظرم ضروری می رسد و آن هم اختلاف مفهوم SMS رایگان در آمریکا و کانادا با ارسال رایگان SMS در اروپا و ایران می باشد. در حقیقت این اختلاف در نحوه پرداخت هزینه SMS است، مشترکین شرکت های مخابراتی در این دو کشور پلان متفاوتی برای هزینه SMS دارند به عبارت دیگر بخشی از هزینه ارسال SMS بر عهده فرستنده و بخش دیگری بر عهده گیرنده می باشد. در حالی که در برخی دیگر از کشور ها پرداخت تمامی هزینه SMS بر عهده فرستنده می باشد. در این صورت دقت داشته باشید که هزینه ناخواسته برای طرف مقابل خود نتراشید.



Gizmo SMS


وب سایت Gizmosms جدیدترین محصول از خانواده GizmoProject (مرور و مقایسه با اسکایپ در اینجا) است که توسط SIP Phone پشتیبانی میشود. GizmoSMS اواخر هفته قبل راه اندازی شده است و ادعا می کند که توانایی ارسال SMS رایگان به بیش از ۶۵ کشور ( ۲۱۵ اپراتور تلفن همراه) را دارد. هر چند در روزهای گذشته کاربران برخی از کشور ها از جمله هند و ایتالیا نسبت به ارسال ناموفق SMS ها شاکی بودند اما مدیران Gizmo همچنان معتقدند که سرویس آن ها در کشورهای نامبرده کار می کند و مشکلات فعلی قابل حل شدن است. مایکل رابرتسون از مدیران SIPPHONE در وبلاگ شخصی اش توضیحات خوبی در مورد Gizmo SMS نوشته است.

ظاهر سایت بسیار ساده است. تصویر فوق تمامی موجودی صفحه اول سایت رانشان میدهد. نیازمند به ثبت نام نیستید. یک لیست پایین افتادنی کشورهای تحت پوشش را نشان میدهد. در حال حاضر از ایران خبری در این لیست نمی بینم، با توجه به هدف یعنی ارسال SMS به خارج از کشور وجودش خیلی ضروری هم نمی رسد. یک کد CAPTCHA نیز برای امنیت سرویس و جلوگیری از اسپم شدن آن در نظر گرفته شده است. تعداد کاراکتر ها ۱۲۰ کاراکتر نوشته شده ولی به نظر میرسد این رقم باید برای کشور های مختلف متفاوت باشد.


[+مشاهده: GizmoSMS.com ]




Peekamo


وب سایت Peekamo یکی از سایت های پرطرفدار در این زمینه است. پیکامو یک سرویس کانادایی است که حدود ۵ ماه قبل یعنی در نوامبر ۲۰۰۶ راه اندازی شده است. طبق گفته سایت هیچ هزینه ای نه برای فرستنده و نه برای گیرنده در آمریکا ، کانادا و سایر کشورها وجود ندارد. در حقیقت این سرویس در کنار ارسال SMS از ظرفیت موجود بهره گرفته و یک شبکه اجتماعی نیز درست کرده و البته در انتهای هر SMS ارسالی یک لینک تبلیغاتی نیز قرار می دهد. بازخورد های خوبی از کاربران peekamo روی اینترنت دیده ام و به نظر سرویس مورد قبولی است. برای استفاده از سرویس SMS تحت وب نیازمند ثبت نام در سایت هستید.

[+مشاهده: peekamo.com ]




Tele Flip


نسخه جدید وب سایت Teleflip که اویل همین ماه (مارس) راه اندازی شده است امکان ارسال SMS رایگان مبتنی بر وب را به کاربران میدهد. نسخه قبلی این سایت امکان ارسال SMS از طریق ایمیل به کاربران را می داد و نحوه کار با آن نیز به این صورت بود که هر کاربر می توانست با ارسال یک ایمیل به آدرسی به فرم PhoneNumber@teleflip.com متن ایمیل را برای شماره موبایل مورد نظر خود SMS کند. البته نسخه فعلی کمی متفاوت شده و همچنان به صورت Demo در دسترس است. برای استفاده از نسخه جدید نیازمند ثبت نام در سایت TeleFlip هستید. به نظرم نوشتن عبارت امکان ارسال ماهیانه ۵۰۰۰ عدد SMS رایگان در صفحه نخست سایت، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

[+مشاهده: TeleFlip.com ]




TXT Drop


وب سایت txtDrop نیز با هدف ارسال SMS از طریق کامپیوتر (مبتنی بر وب) برای دستگاه های موبایل در در آمریکا و کانادا طراحی شده است. خوبی چنین سرویسی این است که شما با ضریب اطمینان بالایی می توانید SMS موردنظر را برای طرف مقابل تان ارسال کنید. واضح است که استفاده از چنین سرویسی باعث صرفه جویی در هزینه ایی است که فرستنده SMS درصورت استفاده از گوشی موبایل ملزم به پرداخت آن بود. البته گیرنده SMS در آمریکا یا کانادا بسته به شرکتی که از آن خدمات می گیرد می بایست هزینه شارژ برای دریافت SMS را پرداخت کند. توصیه می کنم اگر از چنین سرویس استفاده می کنید طرف مقابل تان را پیش تر از انجام این کار مطلع کنید. برای استفاده از TXTdrop نیازمند ثبت نام در آن نیستید. همچنین این سایت ویجت هایی برای قرار دادن باکس ارسال SMS در صفحات شخصی نیز تهیه کرده است.

[+مشاهده: txtDrop.com ]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد